Adulat si laudat de prieteni, Ioanid a stiut sa se tina deoparte de pericolele care insotesc drumul celor haraziti cu har si cu un neobisnuit talent. Este uimitor ce bine seamana un om beat cu un om mandru. Fiecaruia i s-a urcat ceva la cap si amandoi au impresia gresita ca toata lumea se invarteste in jurul lor.
Ioanid a stiut sa nu se lase ametit de laudele altora, de parca un Mentor nevazut ii soptea mereu la ureche: “Piscurile umilintei sunt ametitoare si abisurile mandriei sunt grozave; te sfatuiesc sa fii atent cu cele dintai, ca sa nu te prabusesti in cele de pe urma”.

Una din caracteristicile smereniei fratelui Ioanid a fost si hotararea de a nu alcatui niciodata o “colectie” a poeziilor lui. Foarte putini stiu probabil ca dansul le-a scris si … le-a dat drumul sa zboare. “Daca sunt bune, se vor aduna in cartile altora; daca nu sunt bune, se vor pierde in uitarea tuturor”, spunea dansul. Acest legamant al modestiei este marturisit intr-un mod indirect in poezia “Porumbite albe”:

“Porumbite albe ca zapada
din eternele gradini de sicomori,
voi mereu imi infloriti arcada
cu ghirlanzi de raze si ninsori.

Fermecat de zborul vostru-n soare
gingas, luminos si intelept,
v-am cuprins faptura sclipitoare
si v-am strans o clipa langa piept.

Dar curand, voi oaspeti de departe,
stol de flacari si de primaveri,
am lasat ca vantul sa va poarte
catre lumea-ntreaga, mesageri.

Orice dor curat ce-n piept zvacneste,
orice plans pe buze fara grai,
mangaiati-l voi hulubareste,
cu tot harul ciugulit din Rai !

Si facand pe urma cale-ntoarsa,
stol de pace alb si marmoreu,
duceti, langa lacrima cea stearsa,
ramuri de maslin lui Dumnezeu …

Dupa ce m-am mutat la Iasi, providenta a vrut ca sa nu ma departez prea mult de neamul Ionizilor. Chiar peste drum de cladirea bisericii baptiste din dealul Sarariei se gasea pe atunci casa fratelui lui Ioanid, din care iesea nu de putine ori chipul intotdeauna luminos si placut al nepotului sau: Ghiocel.
Pe Costache Ioanid l-am vazut apoi in treacat prin Bucuresti, pe vremea alergaturilor mele dupa pasaport si dupa aceea, cand dansul a venit sa stea in America.

