De la fratele Aurel Popescu am primit acum câţiva ani mesajul următor:

„Dragă Daniel, Caragiale spunea: «Eu sunt omul care l a ascultat pe Caruso.» Tu, Daniel, eşti unul dintre cei care l au cunoscut şi l au pătruns poate cel mai bine pe Richard Wurmbrand. De aceea eşti îndreptăţit să scrii despre el şi familia lui. Ai şi inimă şi condei. Mă rog pentru tine să scrii cea mai bună carte despre Richard Wurmbrand. Pe când îţi iei un concediu prin însoritul Oregon, pentru că de ploile din California nu m am vindecat nici până azi? Cu dragoste, Aurel Popescu.”

Adevărul este că mulţi alţii l-au cunoscut pe Richard Wurmbrand mult mai bine decât mine. Ei n au vorbit însă deocamdată. Există încă şi mai mulţi care i au cunoscut pe alţi „sfinţi”, în care au văzut ceva din chipul Celui ce „lucrează în noi”. Chiar dacă nu suntem încă de talia lor, este datoria noastră să i prezentăm lumii din jur spre mărturie şi spre îndemn de mai bine. „În războiul sfânt, spunea un foarte inteligent creştin american, nu toţi ştim şi putem să tragem cu puşca. Oricare dintre noi însă poate purta gloanţele dintr o parte în alta, spre cei care ştiu şi vor să le folosească.”

Eu strâng în acest ciclu de „Amintiri…” toate mărturiile pe care mi le aţi trimis şi pe care unii dintre voi, binevoitori, mi le vor mai trimite.

(Sfarsitul volumului trei)

