6 Iulie 2002. Tocmai m-am intors de la tabara tineretului baptist roman din America de la Colorado Springs. Aflasem de la Beniamin Cocar, prin Internet, ca fratele Pitt fusese internat de doua ori in doua saptamani. Il supara inima si il suparau plamanii. Cei din Atlanta erau de parere ca se apropie despartirea. Beni spunea ca fratele Pitt este foarte lucid si calm, reusind chiar sa-i intareasca pe cei care veneau sa-l … intareasca pe dansul. Ajuns acasa, m-am grabit sa-l sun ca sa-l mai apuc in viata. Mi-a raspuns chiar dansul. Glasul ii era ragusit si vorbirea ii era chinuita de bronsita dansului proverbiala.

“Sunt bine”, raspunse dansul intrebarilor mele. “Doar ca se apropie clipa. Toata chinuiala aceasta este menita sa ne faca dezlipirea de lumea aceasta mai usoara. Ne dezgustam de toate cele de aici.”

“Ati primit exemplarul din cartea “Amintiri cu sfinti”? Vi l-a trimis Daniela …”

“L-am primit si chiar doream sa te sun …”

Asteptam politicos si nerabdator sa aflu parerea dansului despre ultima mea carte. Mare parte din cuprinsul ei erau si intamplari pe care le traisem cu dansul. Altele erau amintiri cu nenea Richard, Simion Cure si alti “mai mari” care-mi luminasera cararile vietii.

“Cam multa laudarosenie ai pus in ea … Mi-ai pus in seama o sumedenie de lucruri pe care nu le-am facut eu, ci Domnul …”

Am izbucnit in hohote de ras si am cautat sa o intorc:

“Astea sunt amintirile mele! Daca Domnul va dori sa spuna si El ceva despre viata si activitatea dumneavoastra o va face cu siguranta in ziua evaluarilor … Deocamdata, acestea sunt amintirile mele si asa mi-ati ramas dumneavoastra in suflet …”

Ca elev crescut in tipografia de la biserica Bellflower, eram curios sa aflu parerea dansului despre cartea in sine si despre “calitatea” scrisului. Yineam foarte mult la parerea “profesorului” meu. Nu stiam insa cum sa aduc vorba … dar mi-a luat-o dansul inainte.

“Bine, bine. Domnul sa aiba toata lauda … Sa mai scrii …”

Si asta a fost tot. Asta e tot ce am obtinut de la dansul: “Sa mai scrii …” A fost insa destul si inca prea destul de la un om obisnuit sa dea slava numai … Domnului.

