Fratele Marcu n-a fost niciodata suparat pe cei care-i vedeau lipsurile. El insusi si-a masurat mereu cresterea, regretand ca nu poate fi mai repede si mai deplin pe masura harului care-i fusese acordat. Iata una din marturisirile lui pe tema cresterii spirituale personale:

“Intentia Domnului era sa-mi largeasca inima, sa fiu larg ca si El: casa mea sa fie casa Lui si a ucenicilor Lui, mancarea mea sa fie si a ucenicilor Lui si marginirea sa dispara din viata mea. Felul meu ingust a trebuit sa-l pun mereu inaintea Lui in rugaciune, ca El sa ma largeasca, sa ma scoata din marginirea mea.

Alta data, El a trebuit sa ma largeasca in problema dragostei. Ca pastor, a trebuit sa fac cuiva o mustrare pentru anumite nedesavarsiri; dar nu puteam sa-i fac observatie daca in adancul sufletului meu nu ajungeam la mila si dragoste fata de persoana respectiva. O saptamana am staruit in rugaciune pentru problema aceasta. La sfarsitul saptamanii, Domnul ma largise: puteam sa-i vorbesc cu mila si cu dragoste.” (Idem. pag. 73).

Legatura aceasta intre lumea launtrica si manifestarile exterioare au marcat toate convingerile lui. Chiar si bolile, in anumite cazuri, i s-au descoperit tot ca o consecinta a opresiunii sufletesti si a lipsei de libertate spirituala:

“Odata am vizitat o familie intr-un sat din Caras-Severin, pe unde eram pastor. Sora era bolnava in pat, de inima. Copiii, vreo trei mititei, erau flamanzi si neingrijiti. Sotul era la servici. Am inceput sa vorbesc cu sora:

– “Cum stai cu soacra? Cu vecinele? Dar cu supunerea fata de sot?”

– “Nu stau bine cu nici una”, a raspuns ea.

Apoi sora si-a recunoscut pacatele. A fost sincera si s-a cait de toate. Atunci a primit o eliberare si o mare putere. S-a sculat din pat si a inceput imediat sa ingrijeasca de copii. Boala i-a trecut pe loc.

Peste o saptamana am intalnit-o in piata, in Caransebes. Era sanatoasa si bucuroasa.

– “Frate Marcu”, mi-a spus ea, “mai vino pe la noi in sat, pentru ca sunt multe ca mine.”

– “Da”, am raspuns eu, “la crucea lui Christos ai primit vindecarea. Cei ce se pocaiesc cu sinceritate primesc nu numai iertare, dar si vindecare. Spune la cei din jur sa vina la Domnul Isus. El ii asteapta cu dragoste.” (Idem, pag. 80).

