L-am vizitat pe Richard Wurmbrand dupa ce frati din tara mi-au cerut sa incep sa scriu o biografie a dansului. Mi-a fost greu sa i-o spun direct, ca sa nu ma asemuie cu un vultur fara tact care a inceput sa-i dea tarcoale prematur. Desi m-am ferit, cu intuitia lui iesita din comun a inteles repede care era tinta intrebarilor mele.

I-am spus:

“As vrea sa stiu si eu si ar vrea sa stie si altii intamplari din viata dumneavoastra. Daca nu ne spuneti, cum am putea afla ? Ma gandesc mai ales la intamplari din perioada colilariei si a tineretii dumneavoastra. Lucruri pe care nu le stie nici tanti Sabina …”

M-a privit sugubat si mi-a intors-o vesel: “Sigur ca nu le cunoaste Sabina! Daca ar fi cunoscut ea toate cate le-am facut eu, crezi ca m-ar mai fi luat?”

Am cautat sa trec de aceasta gluma si am insistat sa ne spuna ceva. Mi-a raspuns: “Exista in viata fiecarui om si lucruri care trebuiesc trecute cu vederea si ascunse sub tacere. Ce-am crezut ca este bine si folositor sa se stie despre mine am presarat ca pe niste seminte de viata in cartile mele. Cititile pe toate si veti afla totul despre viata mea.”

Era in acest sfat o sentinta si o indrumare providentiala. Cuvintele acestea imi incuiau tainele unei vieti extraordinar de bogate dincolo de limitele curiozitatii mele si a altora. In acelasi timp insa, afirmatia imi recomanda, poate voluntar, poate involuntar, METODA pe care trebuie s-o adopte acel ce se va apuca vreodata sa scrie o biografie a lui Richard Wurmbrand. La urma urmei, o viata de om nu poate fi inteleasa dincolo de contextul in care a trait, luata afara din lumea in care s-a format si a evoluat spre implinire. Iata de ce, aceasta carte va fi, nu o naratiune rece, ci o insumare de “petece de amintire” , o punere impreuna a fragmentelor presarate prin cartile, predicile si intalnirile cu acest om de exceptie care a fost Richard Wurmbrand.

