Desi a fost fortat sa plece din Romania, inima dansului a ramas alaturi de poporul roman nenorocit si vesnic in cautare dupa o parca iluzorie rezolvare a tuturor problemelor. Desele lui vizite la Bucuresti si prin alte localitati ale Romaniei i-au dat mereu ocazia sa se apropie de oameni si sa caute sa-i aduca la “realitate” prin Evanghelia lui Christos. Iata una din marturiile lui dupa o astfel de vizita in Romania:

“Dupa Sfanta Scriptura, omul se naste orb, nu “devine” orb. Cu natura lui omeneasca, el vine in lume “orb” pentru lumea spirituala.

Am fost la Bucuresti si am intrat in casa in care am stat eu inainte de a pleca in tara. E o casa de pe bulevardul Cantemir, pe langa blocul turn acolo. Mi-a fost dor sa mai intru inca o data in casa aceea, dar ma intrebam: “Cum sa intru in casa?”

M-am pomenit ca ma sui pe scari la etajul intai si am sunat. M-am speriat eu singur de zgomotul soneriei si m-am intrebat: “Ce zic acum, daca imi deschide cineva usa?”

A iesit o doamna respectabila asa … si a lasat usa deschisa in urma ei. I-am zis:

“Doamna, eu ma numesc Aurel Popescu. Eu am stat in casa asta multi ani de zile.” Zic: “Uite in coltul din stanga e baia, in dreapta (care nu se vedea) este un dormitor. In stanga e altul. Aici este o sufragerie mare”

Nu i-a trebuit mai mult si mi-a zis:

“Poftiti domnule Popescu, poftiti inauntru.”

Am intrat inauntru si primul sfat care i l-am dat a fost: “Doamna, alta data sa nu mai deschideti usa chiar asa de usor si la altii … Cu mine ati nimerit-o bine de data asta, dar alta data nu se stie …”

Imediat am vazut pe masa o Biblie.

“Cititi cartea asta?”

“Daaaa! Citesc cartea asta.”

“Si eu o citesc.”

Dupa cateva cuvinte schimbate, ceva politeturi de astea, am intrebat-o:

“Si sunteti crestina?”

“Pai bine, domnule, mi se pare ca ti-am spus ca citesc “cartea asta” … Bineinteles ca sunt crestina!”

Zic:

“Doamna, nu m-ar deranja prea mult daca n-ar fi fost cuvantul “bineinteles” … Oamenii nu sunt “bineinteles crestini”, sunt “bineinteles pacatosi”. Crestini nu sunt toti.

Zice:

“Da, da stiu si eu …”

Zic:

“Si de cand sunteti crestina?”

“Pai, zice, de cand m-am nascut!”

“Ei, asta e si mai greu, zic. Uite cum este, doamna … Crestinismul asta “de cand ne-am nascut”, nu este din Biblie. Dumneavoastra cititi Biblia si crestinismul asta e “altul” nu e din Biblie.

Zice: “Pardon! Asa e! Nu de cand m-am nascut. De cand m-am botezat.” (Mai sunt unii care cred ca daca boteaza copiii i-au facut crestini. Asta este o … fantezie!)
Chestiunea este urmatoarea:

“Doamna, ati mai amanat cu zece zile, dar pe dumneavoastra v-a intrebat cineva daca vreti sa fiti crestina atunci cand v-a bagat in apa? V-a facut crestina cu forta, asa …? Nu v-a intrebat nimeni! Nici n-avea pe cine sa intrebe … Dumnezvoastra, dupa asta puteati sa va faceti budista … sau daca v-ati fi nascut budista, acolo ati fi fost si astazi ? Credeti dumneavoastra ca gestul asta a schimbat ceva la dumneavoastra ? Nu-i adevarat! N-a schimbat nimic! Dumneavoastra, cand v-ati nascut, v-ati nascut ca sa fiti un “om”! Si uite ca sunteti si Dumnezeu v-a dat sanatate pana la varsta asta. Stiti ce va mai trebuie dumneavoastra? Va mai trebuie sa va “nasteti din nou”!

“Aaah!, zice, “am citit asta undeva pe la Ioan ..”

“Da”, zic, “acolo era chiar unul “de meserie credincios” (asi zice “crestin”), unul Nicodim “mai marele invatatorilor din Israel”. Dar Domnul Isus ii spune: “Sa stii ca daca nu te nasti din nou, nici nu vezi, nici nu intri in Imparatia lui Dumnezeu! Auzi, domnule, dar asta era “de profesie”, asta era un “invatator al Legii”!

Dupa Lege, asta era in “perfecta ordine” si Isus ii spune: “Sa stii …” Eu va spun si dumneavoastra, doamna, va rog sa va nasteti din nou!

“Pai”, zice, “cum se face asa ceva?”

Zic: “E intrebarea lui Nicodim! … Eu am venit la dumneavoastra in aceasta seara sa va spun “cum” se face asa ceva.”

Am tinut cea mai buna predica din cele doua luni petrecute in Bucuresti in casa aceea! Cred ca pentru asta a trebuit sa ma duc atunci la Bucuresti, doar pentru doamna aceea. Recent, i-am trimis o carte a lui Teodor Popescu, “Veniti la Isus – din Betania la Golgota” si acum de abia astept sa ma duc iarasi la Bucuresti sa vad ce mai face doamna de la bulevardul Cantemir, numarul 13A. Alte adrese nu prea stiu, da^ pe asta o stiu foarte bine.

Oamenii nu se “nasc” crestini, si nu devin crestini nici cand se “boteaza.” Nici nu trec de pe un taram pe altul, pentru ca nu exista alt taram, decat calea lui Dumnezeu si calea pierzarii! Chestiunea este simpla: exista o cale a vietii si o cale a mortii. Oamenii sunt sau pe una sau pe alta. Iar tu trebuie sa te decizi singur pe care din acestea doua vrei sa mergi. Prima chestiune care declanseaza “nastera din nou” este o intalnire personala cu Isus. Trebuie sa stai de vorba cu El. Fara aceasta intalnire nu exista “nastere din nou”, nu exista crestinism. Si daca unii dintre dumneavoastra cred ca sunt crestini, dar n-au trecut pe aicea, care nu stiu ce e asta si nu numai ca nu stiu, dar nici n-au trait-o … e paguba mare!

Unii au invatat din teorie “ce” e asta, domnule! Si acum vin sa ne invete pe noi ce e “nasterea din nou”! Ne tin lectii despre “nasterea din nou” si cand ii vezi cum traiesc, vezi bine ca nu sunt nascuti din nou! Da^ lectia asta se invata! Se invata ca toate lectiile! Cine are insa legatura cu Dumnezeu simte destul de repede ca respectivul stie lectia, dar n-are priza in sufletul lui. S-ar cuveni acum sa ne intrebam: “Noi o avem?”

