Marti, 15 Octombrie 2002, am luat masa la un restaurant din Portland impreuna cu Sebi ….., unul din pastorii bisericilor locale si impreuna cu Beniamin Poplaceanu si un grup din biserica sa din Sibiu, veniti intr-un turneu de vizite prin bisericile romane din America. Din vorba in vorba, am inceput sa vorbim despre fratele Aurel Popescu, absent de la masa partasiei noastre din pricina unei recente operatii de cataracta la ochiul stang.

“Nu de mult”, a spus Sebi, “l-am rugat pe fratele Aurel sa se roage inainte de predica ce urma sa fie rostita de un predicator musafir la noi. Mare mi-a fost surpriza sa-l aud spunand, in felul dumnealui inconfundabil: “Doamne, Tu ai mari predicatori si evenghelisti raspanditi in misiune pe toata fata pamantului.

Binecuvinteaza-i chiar acum in lucrarea pe care o fac ei pentru Numele Tau! Si, binecuvinteaza-ne Doamne si pe noi cei care o mai nimerim si noi din cand in cand …”

Toti cei de la masa au izbucnit intr-un ras complice cu admiratia bucuroasa a lui Sebi fata de un om pe care-l cunosteam si-l pretuiam deopotriva.

“Stati sa va mai spun una”, a continuat Sebi, cu aerul celui ce se simtea privilegiat sa petreaca anii uceniciei sale ca pastor incepator in Portland alaturi de fratele Aurel. “La ordinarea mea, tot asa, l-am rugat pe dansul sa vina sa spuna cateva cuvinte si apoi sa se roage. A iesit in fata si a zis adunarii: “Uitati-va bine si veti vedea doua lucruri deosebite la noi amandoi … un rasarit si un apus … si amandoua sunt frumoase!”
Dupa ce mi-am luat ramas bun de la prietenii mei, m-am grabit sa ma duc sa-l vizitez acasa pe fratele Aurel. Ne-a intampinat, ca de obicei, cu o gluma. Avea un bandaj asezat pe ochiul stang, asa ca ne-a spus: “Uitati-va la mine cum am ajuns! Mi-a scos doctorul un ochi … ca pe celalalt mi l-a scos nevasta-mea … toata viata!” Ne-am asezat in jurul mesei si am sporovait o vreme. Dincolo de cuvinte insa, ma incalzea in inima prietenia dumnealui pe care o simteam exact asa cum o pomenise dansul, asemenea unui soare intrat in amurg, pregatit sa mearga la culcare dincolo de zare, harnic insa sa-si mai trimita razele spre indragostitii care-l priveau vrajiti in zare.

